Üdvözöllek a kétségbeesés börtönében!
Egy ketrecben, ahonnét csak a legbátrabbak menekülhetnek meg
Félelem, harag, bosszú, féltékenység, szimpla kéjérzet, kétségbeesés - melyik ok elegendő arra, hogy megölj valakit? A döntő pillanatban te képes lennél meghúzni a ravaszt? A Zetsubou no Kangoku elítéltjeinek többsége képes volt rá. Vannak, aki előre megfontolt vagy hirtelen felindulásból elkövetett gyilkosságért, vannak, akik drogbirtoklásért, vannak, akik erőszakos bűncselekmények miatt töltik büntetésüket, de Kuroiwa Kyou azon kevés ártatlan közé tartozik, aki az ítéletre várva, vádlottként kényszerül elviselni a börtönlét kínjait. Ebben legnagyobb társa és segítője Konoe Ahiru, aki megelégelte a zord körülményeket, melyek közt élt, és hagyta, hogy az érzelmei vezéreljék, mikor mostohaanyjára szegezte a fegyvert. Ketten kéz a kézben próbálnak helytállni egy olyan társadalomban, melynek élén Kain, az egyedüli kiskirály uralkodik - a brutális zsarnok azonban nem nézi jó szemmel, hogy szeretett kiskacsája új játszópartnert talált...
A börtön életét persze számtalan mellékszereplő színesíti a cellákon belül és kívül. Két ikerpár büntetésének letöltését követhetjük végig, egy nem mindennapi fegyőr szárnyai alatt. Etsu méltán vált híressé a rabok közt, módszerei épp annyira tisztességesek, mint amennyire tisztességtelen ő maga. Kyou igazáért nem csak Ahiru harcol, ott van pályakezdő ügyvédje, Kazuma is, aki eleinte kevésbé hisz a fiú ártatlanságában, végül aztán saját testi épségét is hajlandó kockára tenni érte. Az ügyvédpalántát egy minden lében kanál nyomozó, Uzume segíti, aki személyesen felelt Kyou elfogásáért és bebörtönzéséért.
A kétségbeesés világunkban úgy terjed, mint valami vírus. De a kétségbeesés aligha nevezhető betegségnek, hisz ha egyszer elkapott, gyógyíthatatlanul megfertőződtél. Ebben a kétségbeeséssel teli világban azoknak, akik megfertőződtek, csak egy a céljuk: terjeszteni ezt az állapotot. Mindenre elszántan Monokuma bőrébe bújnak, és 15 ártatlan diákot arra kényszerítenek, hogy szabadulásuk érdekében végezzenek egymással. De nem elég ám elkövetni a gyilkosságot. A tettesnek rejtve kell maradnia, a sötétben meghúzódnia, nem szabad, hogy társai fényt derítsenek a kilétére. Ha ez mégis bekövetkezik, Monokuma könyörtelenül kivégzi a gyilkost. Ha a túlélők rosszul nevezik meg a tettest, rájuk vár kivégzés, és a gyilkos szabadon távozhat. És ha túl is éled ezt a kétségbeejtő játékot, mi a garancia rá, hogy nem kerülsz be újra? Játékunkat a nagyszerű Spike Chunsoft két kiadása, a Danganronpa és a Super Danganronpa 2 című visual novelek, a belőlük készült anime, és a melléktörténeteik ihlette.
Generációnként 15 bátor és mindenre elszánt fiatal száll szembe a kétségbeeséssel, de vajon sikerül-e megállítani gyilkosságot fontolgató társaikat? Első generációnk kis híján beletört, mikor Chiaki Tatsuo megtudta, hogy Monokuma mögött rég halottnak hitt apja áll, Sakashita Sora pedig a férfi ármánykodása miatt elvesztette egy szem rendőr nővérét, akiben mindvégig bízott, hogy eljön érte, és kiszabadítja. I. generációnk 6 túlélővel zárult. Ebből 4-en vállalkozásba fogtak, és megfogadták, hogy véget vetnek a kétségbeesésnek, és megakadályozzák Monokuma tevékenységét. Segítségükre szükség is van, amikor Hattori Midorin tudomást szerez húga, Minori rejtélyes eltűnéséről. II. generációnk megfontoltabb lábakon állt, összetettebb gyilkosságok, érdekesebb karakterek színesítették, és szerelemből is bőven jutott, a túlélők száma pedig alig volt 5. Monokuma mögött ezúttal az a férfi állt, aki a vádat képviselte Kuroiwa Kyou ügyében, hogy ezzel is gyilkosságra motiválja a játékban részt vevő bátyját, a hírhedt sorozatgyilkost, Kuroiwa Shou-t. Természetesen a túlélők mind csatlakoztak Chiakihoz és csapatához, hogy segítsenek megállítani a készülő bajt, a III. generációt. De mekkora a tét ezúttal, ha a játékosok közt ott van Kuroiwa Kyou? És mit tehet Konoe Ahiru a rácsok mögül? Sikerül Ishimura Uzuménak a nyomukra bukkanni? Játékainkból kiderül.
|